Thursday, April 21, 2011

perubahan pas balik mekah

kali ni aku terpanggil tuk post entri berkaitan haji. sb aku KAGUM!



yup. serius kagum. sb perubahan ni bkn ja melibatkan pertambahan Haji atau Hajjah kt depan nama. tp perubahan dr segi sahsiah ataupon akhlak.
senang citer parents aku la. hehe. tahun 2010 mak ngn abah aku diizin Allah bt haji. kalau korg nak tau, dorg mendaftarkan nama 15 tahun lepas. yakni pd tahun 1996. lama tuuuuuuuu...

tau sb pe kena tunggu lama? selain dr izin tuhan la kn, ada sb lain ag. cthnya dlm setiap waiting list tu keutamaan akan diberi pd warga Emas. yakni dh berusia 50an ke 60an ke 80an cmtu la. pastu bg kt org yg sakit. pastu mcm2 lg la kn. then barula bg kt org2 biasa yakni yg xda penyakit or golongan warga emas.

lg 1, org yg bakal nk g haji tu kena sihat la kan. kalau sakit sesangat atau berjangkit, sorry to say la makcik, pakcik. xleh g la deh. hehe

hah. perubahan yg aku spot la kn.
abah : -sentiasa berkopiah xkira d rumah atau luar rmh
-sgtlah baek. xpenah nak garang2 mahupon baran xtentu psl :p
-xpenah tgk citer lagha. beliau skang peminat no 1 astro oasis. xpon astro awani. xpon
national geographic
-wajib ke masjid or surau n g ceramah agama
-xpnh tinggal smyg sunat

mak: lebih kurang cam abah gak. cuma nya mak xpakai kopiah. haha. n mak xsuka bnda2 menyerupai patung. even shin chan yg gerak2 pakai tenaga solar dlm keta tu pon mak suruh buang. kekeke

kalau korg yg membaca entri ni sdr yg parents korg xg mekah ag, apakata korg suggest kan kt parents korg agar g daftar nama dorg skrg. yelah kan. daftar arini xsemestinya g thn dpn. mgkin jd mcm parents aku. g lps 15 thn.

xmampu? xpe. korg kan ada. ye dak? hehe. bantulah parents korg k. hulurkan duit kt dorg. bila korg dh keja la mksd aku. :P

Selamat Menunaikan Haji bt parents sp2 je yg nakg thn ni ek :)

2 comments: